Pogledajte naš popis najboljih softverskih alata za 3D renderiranje, animaciju, 
specijalne efekte i arhitektonsku vizualizaciju. Neki od njih su potpuno besplatni.

U sljedećem članku pročitajte najopsežniju recenziju 25 najpoznatijih softvera za 3D renderiranje. 3D renderiranje je završna faza procesa izrade 3D vizualizacija i animacija. Obuhvaća sve izračune potrebne za transformaciju 3D modela koji su vidljivi samo u posebnom softveru, u slike i video datoteke u kojima možemo uživati u kinima, na računalima i mobilnim uređajima.

Budući da je renderiranje sastavni dio svake animacije, vizualnih efekata i arhitektonske vizualizacije, na raspolaganju je zaista velik broj opcija. Mnogi postoje samo kao integracijski alati koji se vežu s popularnim softverom za modeliranje, dok su drugi samostalne aplikacije. Neki su oboje.

Raznolikost dostupnih renderera može učiniti izazovom odrediti pravi za vas koji odgovara vašim potrebama i vašem projektu. Kako bismo vam olakšali, sastavili smo sljedeći pregled visokokvalitetnih rješenja, navodeći s kojim su programima kompatibilni, njihove cijene, zahtjeve sustava i specijalizacije.

Ako želite osvježiti osnovne terminologije i sagledati razlike između softvera za 3D renderiranje, pogledajte naš odjeljak “Terminologija” na kraju ovog članka.

NazivCijenaRenderira saSamostalna verzija OS-aIntegracijeProvjerite cijenu/preuzmite
3Delight Besplatno (ograničeno na 12 jezgri)
$30/$60/$360 na t/m/godinu
$720 trajno
CPUWindows, macOS, Linux3ds Max, Cinema 4D, Daz Studio, Houdini, Katana, Maya3Delight
Arnold$40/$360 na mjesec/godinuCPUWindows, macOS, Linux3ds Max, Cinema 4D, Houdini, Katana, Maya, Softimage (deprecated)Arnold
Artlantis$910CPU (network)Windows, macOSN/AArtlantis
BlenderBesplatnoCPU,GPUWindows, macOS, LinuxN/ABlender
ClarisseBesplatno (edukacijski)
$59/$499 na mjesec/godinu
$999 trajno
CPU/GPUWindows, macOS, LinuxN/AIsotropix
Corona$30 na mjesecCPUWindows3ds Max, Cinema4DCorona
Enscape$69.90/$478.80 na mjesec/godinuGPUWindowsArchiCAD, Revit, Rhinoceros, SketchUp, Vectorworks, Cinema4DEnscape
FelixOd $50-$800 (kreditni paketi)
Od $1-$900 /mjesec (pretplata)
N/AWindows3ds Max, AutoCAD, RhinocerosFelix
FluidRay$14.99 /mjesecCPUWindows, macOSN/AFluidRay
FStormRender$7 – $20 /mjesecCPU, GPU (Nvidia)Windows, macOS3ds MaxFStormRender
GuerillaBesplatno (pojedinačno, povezano)
Od $2340
CPUWindows, LinuxMayaGuerilla
Indigo Renderer$835CPU, GPUWindows, macOS, Linux3ds Max, Blender, Cinema 4D, Revit, SketchUpIndigo Renderer
Iray$295 /godinaGPU (Nvidia)N/A3ds Max, Maya, RhinocerosNvidia Iray
KeyShot$995CPUWindows, macOSN/AKeyShot
LumionOd $1,760GPUWindowsN/ALumion
LuxCoreRenderBesplatnoCPU, GPUWindows, macOS, Linux3ds Max, BlenderLuxCoreRender
Marmoset Toolbag$14.99 /mjesec
$299 pretplata
GPUWindows, macOSN/AMarmoset Toolbag
MaxwellOd $580CPU, GPU (Nvidia)Windows, macOS, Linux3ds Max, ArchiCAD, Cinema 4D, formZ, Maya, Rhinoceros, SketchUpMaxwell
Octane RenderOd $19.99 /mjesecGPU (Nvidia)N/A3ds Max, ArchiCAD, AutoCAD, Blender, Carrara, Cinema 4D, DAZ Studio, Houdini, Inventor, Lightwave, Maya, Modo, Nuke, Poser, Revit, Rhinoceros, SketchUp, Softimage, UnrealOctane Render
RedshiftOd $500GPU (Windows/Linux – samo Nvidia; macOS – M1/AMD)Windows, macOS, Linux3ds Max, Cinema 4D, Houdini, MayaRedshift
RenderMan$595CPU, GPU (Nvidia)Windows, macOS, LinuxBlender, Houdini, Katana, MayaRenderman
Solidworks VisualizeCijena na upitCPU, GPUWindowsN/ASolidworks Visualize
Thea Render$290 /godinaCPU, GPUN/ASketchUp, RhinoThea Render
Unreal EngineBesplatno do $1,000,000 bruto prihodaGPUWindowsN/AUnreal Engine
V-RayOd $60 /mjesecCPU, GPUN/A3ds Max, Blender, Cinema 4D, Houdini, Katana, Maya, Modo, Nuke, Revit, Rhinoceros, SketchUp, UnrealV-Ray

SOFTVER ZA 3D RENDERIRANJE

3Delight

CijenaBesplatno (ograničeno na 12 jezgri)
$30/$60/$360 na t/m/godinu
$720 trajno
Integracije3ds Max, Cinema 4D, Daz Studio, Houdini, Katana, Maya
Renderira saCPUProvjerite cijenu/preuzmite3Delight
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

3Delight je softver za 3D renderiranje koji je dizajniran za maksimalnu kompatibilnost s industrijskim standardima, uključujući jezik za sjenčanje RenderMan i integraciju s drugim programima. Njegova integracija u glavna rješenja za 3D modeliranje poput Maye čini ga popularnom opcijom za efekte igranih filmova.

U Mayi korisnici mogu birati između više algoritama za renderiranje (REYES i praćenje putanje), dajući filmašima veću fleksibilnost bez potrebe za kupnjom nove aplikacije. Kao što se i očekivalo, ovaj softver za 3D renderiranje podržava materijale koji se temelje na fizici. Ostali standardi uključuju OpenExr i OpenVDB.

Za pojedinačne korisnike, 3Delight je besplatan.

Arnold

Cijena$40/$360 na mjesec/godinuIntegracije3ds Max, Cinema 4D, Houdini, Katana, Maya, Softimage (zastarjelo)
Renderira saCPUProvjerite cijenu/preuzmiteArnold
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Arnold je brzi render baziran na CPU-u koji je razvijen za VFX studio Sony Pictures Imageworks. Može se renderirati u stvarnom vremenu, što znači da kada napravite promjene tijekom renderiranja, one se odmah uključuju u tekuće izračune. To, pak, ubrzava proces razvoja željenog rezultata. S ovim softverom za 3D renderiranje možete kreirati sve što zamislite, a daje vam ogromnu kontrolu nad konačnim rezultatom u fazi montaže.

Kao jedno od preferiranih softverskih rješenja za 3D renderiranje u industriji efekata, Arnold podržava volumetriju. Osim toga, njegov uređivač materijala temelji se na čvorovima, što je danas zajedničko mnogim programima u VFX industriji. Mnoge unaprijed postavljene postavke dostupne su kao sastavni dio rješenja, a aktivna korisnička zajednica stvara dodatne čvorove.

Arnold ima podržane dodatke dostupne za Maya-u, Houdini, Cinema 4D, 3ds Max i Katana-u.

Njegov širok raspon značajki čini Arnolda jednim od najboljih softvera za 3D renderiranje za specijalne efekte.

Artlantis

Cijena$910IntegracijeN/A
Renderira saCPU (network)Provjerite cijenu/preuzmiteArtlantis
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS

Artlantis je softver za 3D renderiranje koji je razvijen s pažnjom na potrebe arhitekata i dizajnera. Omogućuje širok izbor unaprijed postavljene unutarnje/vanjske rasvjete za brzo verzioniranje. Materijali unutar Artlantisa su bazirani na realnim teksturama kako bi se postigli fotorealistični rezultati. Također, među naprednim shaderima su i svjetleći materijali koji proširuju raspon mogućnosti kojima se scene mogu osvijetliti.

Ugrađeni upravitelj renderiranja u ovom softveru za 3D renderiranje omogućuje vam da ravnomjerno rasporedite opterećenja procesa među vašim lokalnim računalima, minimizirajući ukupno vrijeme renderiranja. Artlantis je dostupan u verziji za fotografije visoke razlučivosti i drugoj koja može proizvesti iVisit360 panorame, VR objekte i sekvence.

Nedavna ažuriranja softvera uključuju kompatibilnost s univerzalnom vrstom datoteke IFC. Tu je i nova mogućnost gradiranja scena s LUT-ovima za ujednačen ambijent, kao i osvježena biblioteka MediaStore objekata i pojednostavljene opcije korisničkog sučelja.

Blender

46
CijenaBesplatnoIntegracijeN/A
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteBlender
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Blender je besplatni paket za 3D kreiranje otvorenog koda. To je više platformski softver koji podržava cijeli 3D proces. Naime, modeliranje, rigging, animacija, simulacija i praćenje pokreta.

Ono što sada imamo je nevjerojatno moćan alat za 3D kreiranje s ugrađenim opcijama renderiranja koje vrijedi razmotriti. Postoji renderiranje temeljeno na algoritmu svjetlosnog traga (ray-trace) zahvaljujući Cycles-u, Blenderovom glavnom sustavu za renderiranje. Karakterizira ga prilagodba fotorealističnim renderima Za više crtani izgled, tu je FreeStyle, nefotorealistički renderer koji se temelji na rubovima i linijama (NPR).

Tu je i noviji Eevee, Blenderov fizički baziran renderer u stvarnom vremenu. Uveden u verziji Blender 2.8, Eevee rješava renderiranje drugačije od Cycles i iako oba mogu postići slične rezultate, postoji jaz između njih u načinu na koji rade (ray-trace u odnosu na rasterizirani – pogledajte naše objašnjenje u nastavku) i što je bolje za određene scenarije.

Clarisse

CijenaBesplatno (edukacijski)
$59/$499 na mjesec/godinu
$999 trajno
IntegracijeN/A
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteIsotropix
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Clarisse je CG skup alata za digitalne umjetnike kako bi uredili, osvijetlili i gradirali svoj rad za renderiranje. Sastoji se od dva proizvoda, Clarisse iFX i Clarisse BUiLDER, trenutni Clarisse 5 paket uključuje sve što je umjetnicima vizualnih efekata potrebno za finalizaciju svog rada. Najnovije izdanje uključuje poboljšani uvoz univerzalnog opisa scene (USD) i potpuno novi izvoz, uvelike poboljšavajući njegovu interoperabilnost s drugim alatima za kreiranje digitalnog sadržaja.

Za potrebe ovog članka, usredotočili smo se na Clarisseove sposobnosti renderiranja, koje ovdje pokreće algoritam svjetlosnog traga (ray-trace) za koju razvoji tim, Isotropix, tvrdi da je brža u scenama s izazovnim osvjetljenjem i volumenima. Profesionalni alati i sposobnosti poput adaptivnog zaglađivanja rubova (anti-aliasing), pod-površinsko raspršivanje, standardizaciju s Autodesk Standard Surface specifikacijom, bolje prozračne površine i poboljšanu geometriju krivulja za renderiranje kose i krzna. Sve to izdvaja Clarisse kao snažan dio radnih tokova mnogih profesionalaca.

Clarisse je korišten u brojnim visokobudžetnim filmovima i televizijskim emisijama, uključujući The Mandalorian, Wonder Woman 1984, Tenet, Avengers: Endgame.

Clarisse možete naučiti besplatno uz Personal Learning Edition. Renderi napravljeni s PLE-om ograničeni su na rezoluciju od 2560 x 1440 i ne smiju se koristiti u komercijalne svrhe.

Corona

Cijena$30 na mjesecIntegracije3ds Max, Cinema4D
Renderira saCPUProvjerite cijenu/preuzmiteCorona
Samostalna verzija OS-aWindows

Corona je (ne)pristran fotorealistički 3D renderer, koji je postao popularan zbog svoje jednostavnosti korištenja. Sljedeći moto “manje je više”, Corona nudi manje pretrpano korisničko sučelje za smanjenje vremena postavljanja. Iako je rješenje bazirano na CPU-u, mogućnost interaktivnog renderiranja ovog softvera za 3D renderiranje također može ubrzati tijek rada.

Ovaj softver za 3D renderiranje fleksibilan je u pogledu realizma. Scene koje zahtijevaju veliku računalnu snagu kao što su kaustike mogu se selektivno onemogućiti. Štoviše, mogu se stvoriti materijali koji se prilagođavaju umjetničkoj viziji, a ne fizičkoj stvarnosti. Dakle, materijal može biti plav kada se vidi izravno, ali imati drugačiju boju kada se reflektira ili lomi.

Zbog svoje velike upotrebljivosti, Corona je s pravom vrlo popularan softver za 3D renderiranje.

Enscape

Cijena$69.90/$478.80 na mjesec/godinuIntegracijeArchiCAD, Revit, Rhinoceros, SketchUp, Vectorworks
Renderira saGPUProvjerite cijenu/preuzmiteEnscape
Samostalna verzija OS-aWindows

Enscape je softver za 3D renderiranje u stvarnom vremenu koji je prvenstveno usmjeren na arhitektonsku vizualizaciju. Impresivno, ovo rješenje eliminira potrebu za izvozom iz BIM softvera i preradom podataka za prezentacije kao fotografije ili filmove. Sve je pripremljeno u originalnom programu.

Međutim, istaknuta značajka ovog softvera za 3D renderiranje je njegova sposobnost izvoza projektnih datoteka iz Revit-a, SketchUp-a, Rhino-a, ArchiCAD-a i Vectorworks-a kao samostalnih izvršnih datoteka za pružanje procesa koji se mogu podijeliti s klijentima ili suradnicima. Ove se izvršne datoteke mogu koristiti na stolnim računalima i VR naočalama.

Veza između prezentacija i izvornih CAD podataka znači da možete pregledati i procijeniti sve promjene koje napravite u trenu. Osim fotorealističkog načina renderiranja, Enscape uključuje nekoliko stiliziranih načina kao što su skica, papir i polistiren za prilagođeni izgled u vašim prezentacijama.

Verzija 3.3.1 uvodi Nvidia Deep Learning Super Sampling (DLSS) koja u osnovi omogućuje korisniku renderiranje u nižoj razlučivosti, povećavajući broj sličica u sekundi, a također rezultira renderima koji su usporedivo oštri s onima koji se renderiraju u izvornoj razlučivosti.

Enscape je savršen softver za 3D renderiranje za arhitekte koji žele zadiviti klijente VR prezentacijama.

Felix

CijenaOd $50-$800 (kreditni paketi)
Od $1-$900 /mjesec (pretplata)
Integracije3ds Max, AutoCAD, Rhinoceros
Renderira saN/AProvjerite cijenu/preuzmiteFelix
Samostalna verzija OS-aWindows

Felix je softver za 3D renderiranje u oblaku (eng. Cloud). Oslobađa profesionalce koji nemaju resurse od ograničenja svog hardvera pružajući sučelje koje omogućuje jednostavan prijenos datoteka scene. Relevantna područja uključuju vizualizaciju arhitekture i marketing. Sve prenesene datoteke su 256-bitno šifrirane.

Iako su besplatni za pristup, korisnici plaćaju preuzimanje rendera – bilo u kreditima unaprijed kupljenim u paketima ili kao dio mjesečne pretplate. Cijena rendera ovisi o odabiru kvalitete i naplaćuje se u kreditima, od besplatnih pregleda, do slika 4K kvalitete.

U osnovi koristi Maxwell Render, nepristran, visokokvalitetan softver za 3D renderiranje. Osim toga, FelixRender pruža značajke društvenih mreža poput dijeljenja scena, materijala i objekata s kolegama. Za popunjavanje velikih i složenih scena, FelixRender paketu dodaje instanciranja 3D modela.

FelixRender je praktičan softver za 3D renderiranje u oblaku za profesionalce.

FluidRay

Cijena$14.99 /mjesecIntegracijeN/A
Renderira saCPUProvjerite cijenu/preuzmiteFluidRay
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS

FluidRay je fizički utemeljen renderer koji je razvijen za zadivljujuće poglede na arhitektonske i dizajnerske projekte. Kao nepristrani renderer, osvjetljenje je glavna snaga, tako da se FluidRay može nositi s širokim rasponom postavki rasvjete.

Zahvaljujući korištenju dubokog učenja i umjetne inteligencije (koji nisu detaljnije objašnjeni) FluidRay se može pohvaliti brzim i preciznim performansama, koristeći vašu obradu na najbolji mogući način i inteligentno keširajući u RAM umjesto oslanjanja na snažan GPU.

Tijek rada ovog softvera za 3D renderiranje u stvarnom vremenu može se shvatiti intuitivno u samo nekoliko minuta. Velika biblioteka materijala i objekata za postavljanje scene pomaže arhitektima učinkovito opremiti prostor, a korištenje OSL-a znači da se novi materijali mogu konfigurirati u aplikaciji. Iako gledajući dalje od arhitekture, čini se da je FluidRay vrlo prikladan i za izvlačenje maksimuma iz rendera nakita i drugih proizvoda.

FStorm

Cijena$7 – $20 /mjesecIntegracijeAutodesk 3ds Max
Renderira saCPU, GPU (Nvidia)Provjerite cijenu/preuzmiteFStormRender
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS

FStorm je renderer samo za GPU koji razvija PinkSoft LTD od 2015. i postaje najpopularniji GPU render s arhitektonskim 3D umjetnicima zbog svoje brzine, kvalitete i jednostavnosti. Jednostavan je, brz i realističan s prikladnim materijalima i izvorima svjetlosti. Trenutačno je FStorm render sustav dostupan isključivo za softver 3Ds Max. Nadamo se da će ovaj nevjerojatan renderer biti dostupan i za ostale 3D softvere u bliskoj budućnosti.

Postoje mnoge jedinstvene značajke u FStorm rendereru, kao što su poboljšano mapiranje tonova, sjenilo sjajne refleksije, efekti odsjaja, uzorkovanje svjetla, poboljšani raytracer i optimizirano QMC uzorkovanje. Duboko je integriran u 3Ds Max okruženjem i podržava sve potrebne i ključne značajke. Ugrađeni pretvarač scene lako i pažljivo pretvara bilo koju scenu iz Corona, Octane i Vray renderiranja. Korisnici mogu premjestiti kameru i dobiti ažuriranja u stvarnom vremenu u prozoru međuspremnika okvira.

FStorm Render temelji se na CUDA tehnologiji, što ovom rendereru omogućuje dobar rad na NVIDIA grafičkim karticama. Zanimljivo je da će FStorm vjerojatno biti kompatibilan s više GPU-ova na jednom računalu. Na primjer, ako je skalabilan na 6 ili 10 GPU-a istovremeno u jednom stroju, korisnici mogu koristiti robusni računalni sustav za renderiranje svog posla dok koriste FStorm Render.

Guerilla

Cijena
  • Besplatno (pojedinačno, povezano)
  • Od $2340
IntegracijeMaya
Renderira saCPUProvjerite cijenu/preuzmiteGuerilla
Samostalna verzija OS-aWindows, Linux

Guerilla je paket za renderiranje animacija korišten u brojnim igranim filmovima, uključujući Playmobil the Movie i Ford v Ferarri. Ima korisničko sučelje koje je lako slijediti i prilagođeno je razvoju osvjetljenja, s brzim pregledima renderiranja zahvaljujući učinkovitom korištenju memorije vašeg sustava, uključujući predkompiranje koje pomaže ponovnom prikazivanju u hodu. Sastoji se od dva proizvoda, Guerilla Station i Guerilla Render (za vaše čvorove za renderiranje), Guerilla-in progresivni fizički temeljen sustav renderiranja znači da su fotorealistične fotografije i sekvence lako dostupne.

Guerilla sustav rasvjete je vrlo fleksibilan, dopuštajući, na primjer, osvjetljenje u određenim AOV-ovima. Osim toga, program nudi punu podršku za OpenEXR, što olakšava fazu sastavljanja odabirom slojeva i objekata u konačno renderiranoj slikovnoj datoteci.

Posebno treba istaknuti besplatnu neograničenu licencu za jednog korisnika Guerilla Rendera, koja omogućuje neograničeno korištenje programa uključujući komercijalnu upotrebu.

Indigo Renderer

Cijena$835Integracije3ds Max, Blender, Cinema 4D, Revit, SketchUp
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteIndigo Renderer
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Indigo je nepristrani softver za 3D renderiranje koji je usmjeren na arhitektonsku vizualizaciju i industrijski dizajn. Njegova mogućnost renderiranja u stvarnom vremenu omogućuje vam uređivanje scena i trenutnu provjeru rezultata. Parametri svakog materijala mogu se prilagoditi programima za sjenčanje napisanim na prilagođenom jeziku Indigo Shader.

Od izdanja 4.4, Indigov već impresivni sustav za modeliranje neba postao je puno impresivniji sa stvarnim podacima iz NASA-e i poznatim fizički točnim atmosferskim efektima – može stvoriti zemljopisno specifične uvjete osvjetljenja s kojima se drugi sustavi temeljeni na aproksimaciji ne mogu natjecati.

Osim simulatora svjetla na razini planeta, najnoviji Indigo također poboljšava smanjenje šuma uz povećanje ukupne brzine renderiranja, izradu svjetlosne karte, podršku za podzemno raspršivanje pomoću GPU-a, plus veću kompresiju teksture koja omogućuje veće scene.

Za razliku od mnogih drugih programa za 3D renderiranje s GPU-om, Indigo nije ograničen na NVidia grafičku karticu koja podržava CUDA. Također podržava OpenCL standard koji koristi AMD. Da biste ubrzali renderiranje, možete jednostavno iskoristiti mrežu kartica za dodatnu snagu obrade.

Čini se da je fotorealizam ključna snaga Indiga, kako za arhitektonsku vizualizaciju tako i za vizualizacije proizvoda.

Iray

Cijena$295 /godinaIntegracije3ds Max, Maya, Rhinoceros
Renderira saGPU (Nvidia)Provjerite cijenu/preuzmiteNvidia Iray
Samostalna verzija OS-aN/A

Iray je pristrani NVidia softver za GPU renderer. Razvijen za NVidia CUDA tehnologiju, Iray je sofisticirano rješenje s alatima za rasvjetu i materijale koji pomaže umjetnicima koji koriste Nvidia hardver da postignu fotorealistične rezultate.

Iako je razvijen za scenarije korištenja u stvarnom vremenu, ovaj softver za 3D renderiranje donosi mnoge značajke koje biste očekivali od CPU rješenja kao što su instanciranje, kaustika, podzemno raspršivanje i volumetrija.

Kako bi postigao svoj fotorealizam visokih performansi, Iray koristi materijale koji se temelje na fizičkoj osnovi koji, osim podataka o teksturi, sadrže višestruka svojstva osvjetljenja uključujući svojstva reflektiranja, emisije svjetlosti, raspršenja i apsorpcije. Standardiziran kao Nvidia jezik definicije materijala, što znači interoperabilnost u različitim rješenjima za modeliranje i renderiranje, ovaj MLD standard pomaže Irayu da se uklopi kao koristan dio proizvodnog procesa.

Često povezan s popularnim softverom za modeliranje, uključujući Catia, SolidWorks i NX, Iray je također dostupan kao dodatak koji se može zasebno kupiti za 3ds Max, Maya, Rhino i Cinema 4D. Tu je i SDK za prijenos za korištenje u vlastitom rješenju. No, nema samostalnog Iray proizvoda.

KeyShot

Cijena$995IntegracijeN/A
Renderira saCPUProvjerite cijenu/preuzmiteKeyShot
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS

KeyShot je samostalni softver za renderiranje koji unosi brzinu i jednostavnost korištenja u proces vizualizacije proizvoda. Opsežne biblioteke fizički točnih modela, materijala, plus HDRI okruženja, ekskluzivne boje i tkanine s poznatim robnim markama, plus Pantone i RAL knjižnice boja, sve se kombinira sa sofisticiranim alatima za renderiranje kao što je uklanjanje šuma na temelju umjetne inteligencije.

Cijeli se proces odvija u stvarnom vremenu – dok postavljate svoju scenu s kamerama, materijalima i svjetlima, program neprestano ažurira prikazanu sliku. Ova značajka KeyShota omogućuje vam da radite puno brže od mnogih drugih rješenja. Jednostavnost korištenja i renderiranje u stvarnom vremenu čine ovaj softver za 3D renderiranje izvrsnim izborom za inženjere i arhitekte koji žele prikazati svoj rad bez gubljenja vremena na učenje složenog novog softvera.

Lumion

CijenaOd $1760IntegracijeN/A
Renderira saGPUProvjerite cijenu/preuzmiteLumion
Samostalna verzija OS-aWindows

Lumion je softver za 3D renderiranje s nekoliko LiveSync dodataka za popularni arhitektonski CAD softver, što olakšava učitavanje i sinkronizaciju vašeg projekta i početak opramanja finalnog rendera spremnog za klijenta. Renderiranjem u stvarnom vremenu pomoću vašeg GPU-a, Lumion donosi agilan i prozračan osjećaj u svom radu. Opsežne biblioteke objekata, materijala i vegetacije spremne su za povlačenje i ispuštanje u vašu scenu, s tim da je moguće popuniti krajolik tisućama objekata.

Tehnički detalji renderiranja su u velikoj mjeri u pozadini Lumiona, s kreativnim procesom za arhitekte i umjetnike koji postavljaju scenu i atmosferu u prvi plan. Animirano faziranje posebno je bitan efekt koji vam omogućuje da pokažete korak po korak razvoj vaše scene.

Postoje dvije verzije Lumiona: Standard i Pro. Standardno izdanje sadrži ograničeni skup zbirke objekata, značajki i efekata proizvoda, iako je upola jeftiniji od cijene Pro verzije.

LuxCoreRender

CijenaBesplatnoIntegracije3ds Max, Blender
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteLuxCoreRender
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

LuxCoreRender je nepristran i pristran softver za 3D renderiranje dostupan pod licencom otvorenog koda. Kao što je često slučaj s besplatnim softverom otvorenog koda, LuxCoreRender se može natjecati s komercijalnim rješenjima za renderiranje, postižući fotorealistične rezultate iz sofisticiranog skupa alata.

LuxCoreRender podržava složene fenomene kao što su podzemno raspršivanje i volumetrija. Kako bi minimizirali ukupno vrijeme renderiranja, korisnici mogu odabrati renderiranje u pristranom načinu, koji favorizira pametne računalne prečace kako bi se izbjeglo precizno izračunavanje svake zrake svjetlosti u sceni (ray-tracing). S istim ciljem, instancirani objekti mogu se koristiti u ovom softveru za 3D renderiranje. Izvorni dodaci za Blender i 3ds Max korisni su za one koji puno ulažu u taj softver – čini se da je upravo u tome snaga LuxCoreBlendera, u operativnosti s Blenderom i činjenici da je besplatan.

Marmoset Toolbag

Cijena$14.99 /mjesec
$299 pretplata
IntegracijeN/A
Renderira saGPUProvjerite cijenu/preuzmiteMarmoset Toolbag
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS

Marmoset Toolbag je svojevrsni švicarski nožić koji može povećati produktivnost 3D umjetnika. Kao takav, to nije samo vrhunski softver za 3D renderiranje, već ima i mogućnosti izrade animacija i tekstura. Budući da se svaka promjena prikazuje u stvarnom vremenu, postavljanje scena u Marmoset Toolbag-u može se izvršiti vrlo brzo.

Štoviše, dolazi s modularnim uređivačem materijala koji umjetnicima omogućuje stvaranje novih tekstura pomoću povlačenja i ispuštanja. Ugrađeni skin shader ima sofisticirane opcije prozirnosti. Što je najvažnije, Toolbag može stvoriti fizički točne rendere koji se mogu koristiti za promotivne kampanje. Ovaj softver za 3D renderiranje posebno je koristan za programere igara jer se dobro integrira s Unity i Unreal Engineom.

Ako želite pokazati svoje vještine, ne morate se ograničavati na renderirane slike i filmove. Svoje projekte možete izvesti u Toolbag Viewer i dopustiti korisnicima da ih iskuse u visokoj kvaliteti na svojim računalima. Ova je značajka savršena za izradu portfolija.

Njegova integracija sa sustavima za igre čini Marmoset Toolbag jednim od najboljih softvera za 3D renderiranje za programere igara.

Maxwell

CijenaOd $580Integracije3ds Max, ArchiCAD, Cinema 4D, formZ, Maya, Rhinoceros, SketchUp
Renderira saCPU, GPU (Nvidia)Provjerite cijenu/preuzmiteMaxwell
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Maxwell je nepristrani softver za 3D renderiranje koji je posebno dobro prilagođen zahtjevima arhitektonske vizualizacije. Kombinira visok stupanj realizma s lako razumljivim tijekom rada. Njegov razvojni programer, Next Limit, stavlja veliki naglasak na Maxwellove sposobnosti s osvjetljenjem, a posebno se ističe značajka Multilight koja vam omogućuje snimanje više intenziteta osvjetljenja i boja iz samo jednog renderiranja. Implikacija ovoga je da možete nastaviti eksperimentirati sa svojim osvjetljenjem nakon renderiranja i odmah pristupiti rezultatima svoje promjene bez potrebe za ponovnim renderiranjem scene.

Duboke postavke kamere daju vam preciznu kontrolu nad izgledom vašeg rendera, s volumetrijskim i velikim alatima krajolika kao što su stvaranje oceana i pojedinačni detalji trave, što Maxwella čini posebno prikladnim za arhitektonsku vizualizaciju, uz bogatu kontrolu materijala za proizvode, nakit i slično.

Octane Render

CijenaOd $19,99 /mjesecIntegracije3ds Max, ArchiCAD, AutoCAD, Blender, Carrara, Cinema 4D, DAZ Studio, Houdini, Inventor, Lightwave, Maya, Modo, Nuke, Poser, Revit, Rhinoceros, SketchUp, Softimage, Unreal
Renderira saGPU (Nvidia)Provjerite cijenu/preuzmiteOctane Render
Samostalna verzija OS-aN/A

Koristi ga digitalni umjetnik i pionir NFT-a Beeple. Octane je nepristrani renderer ubrzan GPU-om omiljen zbog svoje brzine.

Široka kompatibilnost s većinom popularnih programa za 3D modeliranje daje mu veliku svestranost, kao i prihvaćanje standarda datoteka Alembic uvoza, jezika otvorenog sjenčanja (OSL) i baze podataka volumena (VDB).

Fotorealizam se postiže naprednim alatima za kameru i rasvjetu, uključujući podzemno raspršivanje, volumetriju, smanjenje šuma na temelju umjetne inteligencije i bezbroj drugih.

Unatoč potencijalno teškim radnim opterećenjima koja se odvijaju, Octane daje pregled uživo renderirane scene u vašem radnom prikazu, dajući agilnost vašem tijeku rada i potičući eksperimentiranje.

Redshift

CijenaOd $500Integracije3ds Max, Cinema 4D, Houdini, Maya
Renderira saGPU (Windows/Linux – samo Nvidia; macOS – M1/AMD)Provjerite cijenu/preuzmiteRedshift
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Redshift je pristrani softver za 3D renderiranje koji se temelji na ubrzanju GPU-a: korišten je na projektima visokog profila, uključujući kinematografiju za hit video igricu Overwatch i blockbuster The Lego Movie. Redshift koristi fizički temeljene materijale koji su kompatibilni s radnim tijekovima kao što je Unreal Engine. Također, korisnici se mogu osloniti na niz namjenskih shadera za kožu i kosu.

Sustav rasvjete je vrlo fleksibilan i realističan, s teksturama okruženja koje se temelje na slikama koje pružaju svjetlo za cijele scene, a volumetrijsko osvjetljenje za stvaranje dramatičnih efekata. Kad smo kod toga, Redshiftova podrška volumetriji temelji se na OpenVDB renderiranju. Da bi se povećao realizam, fizički efekti objektiva kao što su ISO, okidač i balans boja mogu se koristiti za kontrolu nad prikazanom slikom. AOV-ovi se mogu učinkovito sastaviti zahvaljujući podršci OpenExr softvera za 3D renderiranje.

RenderMan

Cijena$595IntegracijeBlender, Houdini, Katana, Maya
Renderira saCPU, GPU (Nvidia)Provjerite cijenu/preuzmiteRenderman
Samostalna verzija OS-aWindows, macOS, Linux

Ako ste vidjeli bilo koji Pixarov film, tada ste već svjedočili snazi ​​njegovog domaćeg softvera za 3D renderiranje, RenderMan. Pixar je slavno bio pionir mnogih tehnika animacije i tijeka rada koje su sada uobičajena praksa u industriji. Na primjer, RenderMan je bio prvi koji je uključio globalno osvjetljenje praćeno višestrukim odbijanjem zraka.

Jedan od novijih dodataka ovom softveru za 3D renderiranje je nepristran alat za procjenu podzemnog raspršivanja tragova na putu s najvećom kvalitetom. Njegove interaktivne kontrole za različite slojeve olakšavaju brzo postizanje realističnog i privlačnog izgleda. Također, pokretni volumeni mogu se prikazati u neusporedivoj kvaliteti zahvaljujući zamućenju volumena deformacije.

Nedavno izdanje RenderMana predstavilo je hibridno CPU/GPU renderiranje, koristeći prednosti modernih višejezgrenih sustava za brže performanse.

Budući da je interni alat koji ima koristi od redovite uporabe uživo u produkcijama vrijednim više milijuna dolara, nije iznenađenje vidjeti Rendermana kao jednog od najvećih na ovom popisu. Interoperabilnost sa širokim spektrom alata za proizvodni proces znači da se može uklopiti u procese bilo kojeg tima i upravljanje renderiranjem (koristi se za velike filmove, uostalom) putem besplatnog alata za renderiranje mreže Tractor (kompatibilnost s velikim farmama je također opcija), što čini RenderMan izvrsnim profesionalnim izborom.

Solidworks Visualize

CijenaCijena na zahtjevIntegracijeN/A
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteSolidworks Visualize
Samostalna verzija OS-aWindows

Renderiranje se ne koristi samo za stvaranje zadivljujućih vizualnih efekata, već može stvoriti i emocionalni odgovor potencijalnih kupaca i aktera inženjerskih projekata, što je samo moderan način da se prikažu lijepe slike proizvoda. Solidworks Visualize je prilagođen ovom specifičnom segmentu tržišta softvera za 3D renderiranje, dijelom tako što je izvorno rješenje za renderiranje za bezbroj proizvoda i dijelova dizajniranih u Solidworks CAD paketu. Zgodno, Solidworks Visualize također podržava CAD podatke poput Rhinoa, SketchUpa i drugih, tako da niste zaključani.

U suštini, to je nepristrani softver za 3D renderiranje koji nudi trenutni progresivni pregled. Može proizvesti više prolaza renderiranja, što je korisno kada trebate sastaviti složene efekte. Intuitivno sučelje Solidworks Visualize omogućuje čak i ne-specijalistima da kreiraju fotorealistične prikaze svojih proizvoda koji se mogu koristiti u marketinškim kampanjama. Također, pruža alate koji olakšavaju animaciju i postavljanje scene mehaničkih dijelova.

Solidworks Visualize uključen je uz svaku licencu Solidworksa, ali se može kupiti i kao samostalna aplikacija.

Thea Render

Cijena$290 /godinaIntegracijeSketchUp, Rhino
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteThea Render
Samostalna verzija OS-aN/A

Thea Render je pristran i nepristran softver za 3D renderiranje koji može iskoristiti prednosti modernih višejezgrenih sustava, raspoređujući radno opterećenje na GPU i CPU za brze rezultate. Sukladno tome, program ima interaktivno renderiranje unutar okvira prikaza. To čini brza podešavanja i pregled vrlo praktičnim.

Izvanredna značajka je uključivanje tri različita sustava koji rade u istom okviru. Na taj se način može odabrati odgovarajući alat na temelju zahtjeva posla bez potrebe za kupnjom novog proizvoda.

Širok izbor zbirke materijala i modela koji se mogu instancirati za brzo opremanje vaših scena dva su korisna dodatka u ovom tehnički naprednom alatu.

Unreal Engine

CijenaBesplatnoIntegracijeN/A
Renderira saGPUProvjerite cijenu/preuzmiteUnreal Engine
Samostalna verzija OS-aWindows

Neće proći dugo dok ne budete mogli učiniti sve što je zamislivo u digitalnom području unutar Epicovog Unreal Engine alata. Od 2020. Unreal je stekao sposobnosti 3D modeliranja koje vam omogućuju stvaranje objekata i scena izravno u sustavu, isključujući potrebu za prethodnim modeliranjem u drugim programima.

Nije tako robustan kao drugi specijaliziraniji softver, ali velika prednost dolazi od Unrealove integracije s drugim Epic proizvodom: Quixel. Kao pretplatnik na Unreal Engine, dobivate pristup Quixelovoj ogromnoj Megascan fotorealističkoj biblioteci sredstava i možete koristiti karticu Bridge da ih brzo prebacite u Unreal.

To je prečac do fotorealističnih scena i, ako gradite svijet za igranje igara, već ste u savršenom okruženju da svoje modele razvijete u interaktivni proizvod.

Povrh svega, nedavna akvizicija Sketchfaba od strane Epic Gamesa jača njegovu budućnost kao platforme za 3D modeliranje. S Sketchfabovim tržištem za 3D materijale koje će u budućnosti ostati u koraku, ako ne čak i bliže integrirano s Unreal Engineom i ostalim Epicovim 3D ponudama.

No, jedna od najprodavanijih značajki Unreal Enginea za bilo koji slučaj upotrebe je da se može besplatno koristiti prije 1.000.000 USD bruto prihoda – nakon čega se primjenjuje naknada od 5% tantijema.

V-Ray

CijenaOd $60 /mjesecIntegracije3ds Max, Blender, Cinema 4D, Houdini, Katana, Maya, Modo, Nuke, Revit, Rhinoceros, SketchUp, Unreal
Renderira saCPU, GPUProvjerite cijenu/preuzmiteV-Ray
Samostalna verzija OS-aN/A

V-Ray se smatra jednim od najboljih softvera za 3D renderiranje na tržištu, koji se može pohvaliti brzim i visokokvalitetnim renderima. U suštini, V-Ray je algoritam svjetlosnog traga (ray-tracer) koji može iskoristiti i CPU i GPU (RT) za izračune. Možete ga pronaći integriranog u široku lepezu paketa za 3D modeliranje.

S jedne strane, ovaj softver za 3D renderiranje je dovoljno dostupan da umjetnici i povremeni 3D modeleri mogu iz njega dobiti sjajne rezultate. S druge strane, V-Ray također ima sveobuhvatan skup značajki, odnosno profesionalni timovi s njim mogu postići fantastičnu kvalitetu. Međutim, ako želite pomaknuti okvire, uspjeh neće doći brzo s V-Rayom jer napredne značajke imaju strmu krivulju učenja.

Nedavna izdanja V-Ray integracija proširuju operativnost aplikacije s drugim alatima za modeliranje u proizvodnom procesu uz kompatibilnost Pixarovog standarda za univerzalni opis scene (USD). Svaka integracija također se lijepo poigrava s dodatnim dodacima u izvornom softveru za modeliranje, što V-Ray čini uistinu integriranim dijelom radnog tijeka svakog dizajnera.

TERMINOLOGIJA

Metode renderiranja

Postoje dvije glavne metode renderiranja. Svaki ima svoje prednosti i nedostatke za različite primjene.

Način prikazivanja: Rasterizacija

Rasterizacija je standard za grafiku u stvarnom vremenu, kao što su računalne igre. Ova tehnologija 3D renderiranja prikladna je za ovaj zadatak jer uravnotežuje performanse u stvarnom vremenu s prihvatljivom razinom kvalitete.

Nedostatak je što se ova metoda ne može dobro nositi sa složenim uvjetima osvjetljenja.

Kako bi se zaobišlo ovo ograničenje, tijekom godina je razvijeno nekoliko tehnika. Na primjer, “pečenje” rasvjete u teksturu smanjuje opterećenje na snagu renderiranja.

Način prikazivanja: algoritam svjetlosnog traga (ray-trace)

Mnoge tehnologije o kojima se raspravlja na našem popisu softvera za 3D renderiranje pripadaju grani praćenja zraka (ray-trace) 3D renderiranja. Svjetlosni trag daje viši stupanj kvalitete od rasterizacije. Ovaj proces pokušava ponovno stvoriti putanju svjetlosnih zraka u sceni, uključujući odbijanje od objekata, materijala i drugih varijabli. Ključ je u praćenju svake zrake svjetlosti koja pogodi leću virtualne kamere natrag do svog izvora. Ovaj pristup uključuje složene izračune koji omogućuju čak i fotorealistične slike pomoću refleksija i loma. Obično se koristi za animirane filmove i vizualne efekte.

Međutim, ovaj pristup renderiranju zahtijeva veću procesorsku snagu. Donedavno to nije bila opcija u aplikacijama u stvarnom vremenu kao što su videoigre, no nedavni razvoj grafičke obrade doveo je do pomaka, olakšavajući fotorealističnu grafiku u stvarnom vremenu. Usko povezana metoda s praćenjem zraka je “radiosity“, koja izračunava širenje i difuziju svjetlosti.

Fizički utemeljeno renderiranje

Drugi važan izraz na koji biste trebali paziti je fizički utemeljeno renderiranje (PBR). Označava metodu sjenčanja koja oponaša fizička svojstva koja se nalaze u materijalima iz stvarnog svijeta kao što su spekularnost ili refrakcija. Neki smatraju očuvanje energije najvažnijim čimbenikom. To znači da predmet ne može reflektirati više svjetla nego što ga prima.

Pristrano naspram nepristranog prikazivanja

Kada pretražujete softver za 3D renderiranje, naići ćete na dva ponavljajuća pojma koja se rijetko objašnjavaju: pristrano i nepristrano renderiranje. Evo što oni znače.

Nepristrano prikazivanje

Softver za nepristrano 3D renderiranje pokušava izračunati fizički točne slike. To znači da prate putanju svjetlosne zrake na matematički ispravan način, bez ikakvih prečaca. Ova metoda može rezultirati duljim vremenom renderiranja, zahtijevati puno rada na vašem hardveru, ali na kraju rezultirati najispravnijim renderiranjem. Nepristrano prikazivanje rijetko se koristi za velike projekte, kao što su animirani filmovi. Umjesto toga, nalazi se u grafičkom dizajnu i arhitektonskoj vizualizaciji, budući da vrijeme renderiranja nema toliko utjecaja na raspored projekta.

Pristrano prikazivanje

Zauzvrat, softver za pristrano 3D renderiranje razvijen je za učinkovitost. Prilikom izračunavanja putanja svjetlosnih zraka, oni strateški “varaju” kako bi skratili vrijeme renderiranja. Točnije, to može značiti da interpoliraju između okvira, primjenjuju zamućenje i postavljaju algoritme ispred renderiranja, uzimajući nagađanja o rezultatu renderiranja bez stvarnog praćenja putanje svake zrake, kao kod nepristranog renderiranja pomoću praćenja zraka. Potrebna je određena stručnost za fino podešavanje pristranog renderera kako bi se proizveo uvjerljivi rezultat, ali neki od gore navedenih alata uvelike mogu zatvoriti jaz. Na velikim projektima animacije ili specijalnih efekata, pristrano renderiranje je često učinkovit izbor u smislu uštede novca i vremena.

Kontaktirajte nas

Imate projekt o kojem biste željeli razgovarati? Pitate se koje će vam rješenje za 3D prikaz najviše odgovarati? Imate pitanje o tome kako radimo? Ostavite poruku ovdje – i javit ćemo se!



    Ova je stranica zaštićena sa reCAPTCHA i primjenjuju se Googleova Pravila o privatnosti i Uvjeti pružanja usluge.