Projekt City Island je veliki projekt koji se trenutno sastoji od 6 poslovnih zgrada i jedne garažne zgrade. Radi se o 300 000 m2 poslovnog prostora koji se prostire na lokaciji većoj od 80 000 m2.

Projekt možemo podijeliti u 4 faze, odnosno bloka:

  1. Blok 1 (produkcijska hala i zgrada Nove TV, hotel, poslovni i ugostiteljski prostori, dječji vrtić i sl.)
  2. Blok 2 (poslovne zgrade, paviljon 1, trg, garažna zgrada s 5 nadzemnih etaža)
  3. Blok 3 (poslovne zgrade, paviljon 2, trg)
  4. Blok 4 (još u fazi projektiranja i trenutno je prikazan samo kroz kubuse)

Izvedbu smo podijelili u sljedeće faze:

  1. Renderi eksterijera
  2. Renderi interijera
  3. Panoramske slike u 360° prikazu (3D virtualne panorame) interijera i eksterijera
  4. Noćne renderi eksterijera

Renderi eksterijera

Vanjske slike su najveći i najdetaljniji dio cijelog projekta. Također su podijeljene u dvije faze.

  1. Fotomontaža kompleksa interpolirana u fotografije snimljenu dronom koje prikazuju sve zgrade iz zračne perspektive
  2. Renderi iz razine ljudskog oka

Arhitekt nam je poslao grubi model koji je nastao u početnim fazama razvoja arhitekture i tada je već bio zastario. Prvi model je izrađen u programu SketchUp.

Renderi iz zračne perspektive drona koje prikazuju sve zgrade

1.1.1 Optimizacija

Počeli smo raditi na ovom projektu izvozom svake pojedinačne zgrade iz SketchUp-a u 3ds Max i optimizacijom geometrije te čišćenjem nepotrebnih dijelova i artefakata, uz smanjenje broja poligona.

1.1.2 Preuređenje i ažuriranje

Kao što smo ranije rekli, prvotni model je bio zastario, pa je dio projekta morao biti premodeliran. Izmijenjeni su krajobrazni plan, paviljoni, garažna zgrada i dvije zgrade iz bloka 2.

Različite verzije dizajna garaže.

Upravo je ovo jedan dobar pokazatelj korisnosti 3D vizualizacija u procesu projktiranja objekata gdje vizualizacije služe kao alat u postizanju što bolje završnog rezultata. One su također i svojevrsni most između arhitekte i investitora.

Ažuriran paviljon

1.1.3 Pojedinosti

Sada kada je glavni model spreman, započeli smo s dodavanjem detalja. Dodaju se razni vegetacijski elementi koji prostor oživljavaju, poput drveća, trave, grmlja. Postavljamo automobile na parkirališta, tehničku opremu na krov, velike televizore na prostor trga unutar bloka 2 i 3, reklamne ekrane s uličnih strana, opremu za igralište, rasvijetu, itd. U blizini paviljona i na vanjskim terasama kafića i restorana dodajemo klupe i garnituru za sjedenje.

1.1.4 Teksturiranje

U ovoj fazi glavni fokus je na materijalima. U zgradama je korišten veliki broj različitih vrsta stakla, pa smo bili suočeni sa zadatkom da ih sve prikažemo onako kako izgledaju u stvarnosti. Također dodjeljujemo materijale za sve ceste, staze i paviljone.

Kako ne bismo scenu preopteretili sa puno geometrije, nismo stavljali namještaj u interijer zgrada, koristili smo OSL mape s uredskim interijerima.

1.1.5 Fotomontaža

Kako bismo naš model uklopili u prethodno snimljenu fotografiju dronom, trebali smo postaviti kamere na način da se glavni elementi modela točno poklapaju s istim elementima na fotografiji. Koristili smo cestu kao referentnu točku.

Sljedeći korak za uspješnu fotomontažu je postavljanje svjetla u sceni. Svjetlo bi trebalo biti potpuno isto kao na fotografiji. Imamo ga po vedrom sunčanom danu, oko podneva.

Nakon što je svjetlo postavljeno, slika se može prikazati. Renderirati ćemo ga bez pozadine, budući da će se u procesu postprodukcije posebno uređivati i lijepiti na pozadinu u Photoshopu.

Kao rezultat, dobili smo ove slike u PNG-u s alfa kanalom (prozirna pozadina)

Posljednji korak je postprodukcija u Photoshopu. Prvo, moramo očistiti originalne fotografije drona. Budući da se projekt sada aktivno gradi na ovom području, ima puno građevinske opreme i ostalih nepotrebnih dijelova. Izvore čistimo od svega nepotrebnog.

Kada su izvorne datoteke spremne, ubacujemo naše rendere, uklanjamo sve nepotrebno i radimo korekciju boja.

Kamera 1

Kamera 3

Renderi su spremni za pogled iz ptičje perspektive. Nakon toga je bilo nekoliko iteracija uređivanja, dodali smo solarne panele na krovove, malo promijenili uređenje, dodali automobile na ceste. Promijenjeni su i neki elementi građevina.

Nacrt 1

Nacrt 2

Nacrt 3

Renderi iz razine ljudskog oka

1.2.1

Budući da je model cijele zgrade već spreman i teksturiran, samo moramo odabrati prave kutove za vanjske rendere i postaviti dobro svjetlo za svaki kadar.

Ukupno smo odlu;ili napraviti 21 vanjski render (ne računajući snimke dronom). Trebalo je prikazati paviljone, igralište, unutarnje trgove, prateće prostore, kao i poglede izvana, s ceste.

Za početak smo napravili seriju rendera u sivim tonovima kako bismo se orijentirali u mjerilu zgrada i kvadrata i procijenili što općenito želimo vidjeti.

32

Na tim smo snimkama radili postupno, poboljšavajući i dodajući detalje od nacrta do nacrta. Prvo smo razradili elemente zgrada koje je arhitekt odlučio promijeniti. Unaprijeđeno i dodano uređenje, vanjski namještaj, oglašavanje. Prva dva nacrta su napravljena bez postprodukcije. Kada radite na projektu ovakvih razmjera potrebno je neko vrijeme da sve složite i prilagodite detalje u skladu sa željama naručitelja.

Nakon što su svi bili zadovoljni izgledom scene, pristupili smo poboljšavanju i dekoriranju.

Odlučili smo se na dodavanje ljudi kako bi slike bile dinamične i pune života.

Uz pomoć Photoshopa zamijenili smo nebo, sada naše slike izgledaju još življe i realnije. Dodali smo i korekciju boja u Photoshopu.

35

U završnoj fazi odlučeno je dodati još nekoliko rendera kako bi se bolje prikazala zgrada garaže, hotela i Nove TV. Slike smo renderirali u 4K rezoluciji. Ukupan broj rendera na kraju je 25.

36

Slike interijera

Kada su svi vanjski dijelovi bili spremni, pristupili smo interijerima.
Uređenje interijera bilo je potpuno na nama, ruke su nam bile slobodne. Klijent je samo odredio glavni smjer u kojem su istaknuli da svi interijeri budu u modernom industrijskom stilu.

Stoga je prvi korak sastaviti mood board i poslati ga klijentu na odobrenje.

Klijent je bio u potpunosti zadovoljan odabranim stilom pa smo prvi dio kulisa interijera (teretana, parking i ured) montirali u skladu s mood boardom, a ovo je razultat:

Nakon malih osvrta na dizajn, sastavili smo i preostale interijere, restoran, predvorje i interijer paviljona.

Nakon odobrenja od strane klijenta, kao i u eksterijerima, dodali smo ljude za dinamičnost i živost.

Završni dodir bio je redizajn podzemnog parkinga. Ispalo je jednostavno nevjerojatno.

75

3D 360° Panoramski renderi - Virtualna šetnja

Nakon što su cijeli projekt, model i dizajn bili dovršeni, pristupili smo izradi virtualne šetnje. Svrha ovog obilaska bila je pokazati sve prostore i pomoći onima koji gledaju projekt da se orijentiraju u prostoru i dožive razmjere projekta.

Stoga smo odlučili napraviti jednu panoramu za svaki blok zgrada, drugu u blizini garažei jednu panoramu iz ptičje perspektive kako bismo započeli virtualni obilazak. Na terasi zgrade Nove TV izvedena je još jedna vanjska 3D panorama. U garažama su napravljene još dvije panorame – nadzemna i podzemna. I također u interijerima ureda, restorana, predvorja i paviljona.

Da bismo to učinili, morali smo postaviti posebne kamere od 360° na najpovoljnije točke. I također podesite osvjetljenje na način da ista svjetlost u svim okvirima izgleda isto i dobro. Uostalom, prelazit ćemo s jedne panorame na drugu, moraju imati istu dinamiku i temperaturu osvjetljenja i sjene.

Noćni renderi eksterijera

Sada smo suočeni sa zadatkom izvedbe noćnih rendera. Sastoje se od četiri nova snimka dronom, još 4 rendera bi trebala biti ista kao i dnevna. I 8 novih rendera, koji bi ovaj put trebali prikazati više fasada i struktura samih zgrada nego susjednih prostora.

Rasvjeta igra veliku ulogu u noćnim renderima. U ovom trenutku, morali smo napraviti neke ozbiljne radove na dizajnu rasvjete. Dodali smo ogromnu količinu točkastih svjetala na fasade zgrada, dodali smo i više uličnih stupova, uključili osvjetljenje žardinjera. Svjetlo u unutrašnjosti zgrada također je imalo važnu ulogu u općem dojmu, budući da su zgrade u potpunosti staklene. Dodali smo svijeće na stolove i upalili rasvjetu u paviljonima i kafićima u prizemlju.

Za globalno osvjetljenje odabrali smo takvu HDR mapu koja odražava takozvani “plavi sat” (eng. blue hour), kada je sunce već zašlo, ali potpuni mrak još nije došao. To nam je omogućilo da dobijemo lijepe plave i ljubičaste boje koji stvaraju kontrast i izgledaju čarobno uz toplo žuto-narančasto osvjetljenje.

Kontaktirajte nas

Imate li projekt o kojem biste željeli razgovarati? Pitate se koja će vam 3D vizualizacija najbolje odgovarati? Imate li pitanje za nas o tome kako radimo? Ostavite nam poruku ovdje – i mi ćemo Vas kontaktirati!



    Ova je stranica zaštićena sa reCAPTCHA i primjenjuju se Googleova Pravila o privatnosti i Uvjeti pružanja usluge.

    Zašto su potrebne 3D vizualizacije eksterijera?
    17. studenoga 2021.

    Što biste učinili kada biste saznali da je arhitektura puno kompliciranija nego što se čini? Zamislite da ste na odmoru i da istražujete nepoznati grad ili posjećujete svoje omiljeno kino. Čim...