U sljedećem Case Studyju opisat ćemo proces izrade 3D vizualizacija turističkog kompleksa u naselju Sveti Filip i Jakov nedaleko od Zadra. Projekt se sastojao od 19 samostojećih luksuznih vila, 6 poluugrađenih kuća, hotela i 6 objekata depandansi hotela ukupne bruto razvijene površine od 16.109 m2. Projekt je napravljen za Bluesun Hotele, a projekt potpisuje Arhitektonski Studio Madunić. Projektant nam je dostavio DWG nacrte, PDF dokumente i jednostavni SketchUp model koji je imao svrhu pomoćnog radnog modela pomoću kojeg smo riješili brojne nedoumice u procesu modeliranja.

Projekt je uključio izradu 3D vizualizacija eksterijera i interijera, interpolaciju 3D modela kompleksa u fotografije snimljene dronom iz više različitih kuteva (fotomontaža) i animaciju kompletnog naselja u trajanju od cca 2 minute. Za izvedbu animacije odabran je Twinmotion koji je predstavljao najekonomičnije i najbrže rješenje, a za animaciju interijera korišten je Blender. Nakon detaljno pregledanih dostavljenih materijala i sastavljene ponude, procijenili smo da je za kompletan projekt potrebno 7 tjedana.

Za uspješnu realizaciju svih naših projekata s klijentom je dogovoren oblik komunikacije koji je njemu najviše odgovarao, a sastojao se od tjednih izvještaja i zajedničke WhatsApp grupe. Tjedni izvještaji su klijenta informirali o statusu projekta i detaljni opisivali sve što je taj tjedan napravljeno, što se planira za sljedeći tjedan, naše prijedloge oko poboljšanja projekta, ali i listu zadataka prema klijentu (zahtjeve za odabir materijala, boja, tekstura, vrste hortikulture, kuteva pogleda, i sl.).
WhatsApp grupa je kreirana za potrebe donošenja brzih odluka na projektu i eventualnih korekcija što je značajno ubrzalo određene procese gdje smo trebali brzu reakciju klijenta. U WhatsApp grupi su bili uključeni pored projektanta naš voditelj projekta, kao i naš team leader.

Za potrebe projekta izvedena je i fotogrametrija terena (3D mapiranje) pomoću koje smo dobili konfiguraciju terena što nam je uvelike pomoglo u pozicioniranju objekata, a pogotovo zgrade hotela i to u predjelu garažnog ulaza, odnosno prilaza.

Prilikom snimanja podloga za fotomontažu i materijala za fotogrametriju, izvedena je i dronom HDRI mapa kompletnog okruženja koja nam je dala vrlo prirodni ugođaj u finalnim renderima.

U nastavku govorit ćemo o detaljima projekta kroz njegove faze.

Eksterijeri

VILE, POLUUGRAĐENE KUĆE I DEPANDANSE HOTELA
Modeliranje

Nakon što smo detaljno razradili projektni zadatak i od projektanta dobili sve potrebne nacrte i podloge, započeli smo s izradom 3D modela objekata i to tako da smo raščlanili kompletan projekt na različite tipove. Tako da smo proces modeliranja započeli s modeliranjem svakog pojedinog tipa objekta koji se nalaze u turističkom kompleksu. Već smo spominjali kako smo u nekoliko posljednjih projekata izrade 3D vizualizacija, koristili upravo Blender zbog njegovih brojnih funkcija, fluidnosti u radu, UV mapiranja, mogućnosti izvoza u brojne različite formate, ali i mogućnosti renderiranja putem GPU-a što nam ubrzava proces renderiranja za više od 5 puta.

Izmodeliran je svaki tip objekta koji se nalazi u kompleksu

Zbog dobre i brze komunikacije s projektantom, provjerena je točnost izrade modela.

Teksturiranje

Nakon potvrđenih modela, započeli smo s teksturiranjem objekata. U suradnji s projektantom, odabrali smo teksture koje su autentične za lokalnu sredinu i koje se najbolje uklapaju u sam projekt.

Pridodane su teksture za svaki objekt

Renderski prikazi i HDRI

U našim vizualizacijama veliku pozornost pridodajemo što kvalitetnijem osvjetljenju. Tako da za potrebe projekata koristimo ili vlastite HDRI mape snimljene baš na lokaciji budućeg projekta ili najsličnije iz naše bogate baze. Ove jednostavne renderske prikaze predstavljamo klijentu koji nam daje zeleno svjetlo za nastavak projekta. U ovoj fazi moguće su i izmjene projekta, ako se projektant odluči na neku promjenu.

Renderski prikaz svakog od objekta s pridodanim teksturama i osvjetljenjem preko HDRI-a

MODEL HOTELA

Zgradu hotela smo izdvojili u zaseban segment, tako da smo njenom modeliranju i detaljiziranju pristupili nakon što smo završili s modeliranjem i teksturiranjem ostalih objekata. U sklopu izrade modela hotela, dodali smo i vegetaciju koja ga okružuje.

Model hotela s vegetacijom u neposrednoj blizini

Teksturiranje i osvjetljavanja renderskog prikaza hotela

Teksturiranje hotela smo odradili u komunikaciji s projektantom i nakon nekoliko različitih varijanti, odlučili smo se za onu koja se najbolje nadopunjava s ostatkom naselja.

Pridodavanje tekstura hotelu

Podešavanje osvjetljenja u renderskom prikazu hotela

Teren

U našim projektima vrlo veliku važnost pridodajemo terenu i njegovoj što većoj preciznosti. Teren ima izuzetno veliki utjecaj na većinu projekata (izuzev onih koji su kompletno ravni, što je velika rijetkost). Tako da u našem radu vrlo često koristimo fotogrametriju kao proces za dobivanje precizne konfiguracije terena. Kroz taj proces dobivamo oblak točaka iz kojeg izvodimo model terena. Na sljedećim primjerima imat ćete priliku vidjeti kako izgleda modeliranje terena, smještaj prethodno modeliranih i teksturiranih objekata, kao i hotela na teren.

40

Modeliranje terena čitavog resorta s cestama i putevima

41

Smještaj prethodno modeliranih i teksturiranih objekata na novi teren

42

Smještaj prethodno modeliranog i teksturiranog hotela na novi teren

Opremanje

U ovom djelu modeliranja dodajemo u scenu zelene zidove između objekata, detaljno razrađenu vegetaciju, smještaj automobila kao i vanjskog namještaja na terase hotela i ostalih objekata.

43

Izvedba zelenih zidova između objekata

44

Smještaj namještaja hotela

45

Smještaj automobila

46

Smještaj vanjskog namještaja objekata

47

Postavljanje vegetacije na teren

Interijeri

Opremanje interijera

Na temelju našeg prijedloga izvedbe interijera u jednom mediteranskom stilu i detaljnih konzultacija s projektantom, odlučili smo se za modele namještaja iz naše baze koja broji više od 35 000 različitih modela. Kuhinje su naš autorski rad i njih smo posebno prilagodili da se uklapaju u prostor svojim dizajnom, ali i funkcijom.

Za boje, teksture i materijale odabrani su neutralni tonovi koji se idealno slažu s odabranim mediteranskim stilom uređenja.

Namještaj smo posložili u SketchUpu, čiji model smo kasnije uvezli u Blender.

Priprema modela interijera i terase u SketchUpu

53

Priprema materijala interijera objekta

54

Uvoz modela namještaja u interijere

Fotomontaža

Photomatching 3D modela i fotografija snimljenih dronom iz zraka napravili smo pomoću fSpy softvera. fSpy je izvrstan open-source dodatak za Blender koji pomaže u interpolaciji 3D modela unutar foto scene. Radi se o procesu koji procjenjuje parametre kamere iz određenih podataka unutar slike. fSpy uspješno računa okvirnu fokalnu duljinu, orijentaciju i poziciju kamere s obzirom na dodijeljene kontrolne točke.

Na lokaciji u Svetom Filipu i Jakovu napravili smo čitav niz zračnih fotografija lokacije koristeći dronove (DJI Phantom 4 Pro i DJI Air 2s). Fotografije smo snimili u 5 ekspozicija svaku (naravno u RAW-u) i tako kasnije pomoću Lightrooma izradili odlične HDR fotografije lokacije, okruženja i pogleda.

Klijentu smo već isti dan s terena poslali na odabir više od 50 obrađenih fotografija lokacije snimljenih iz različitih kuteva.

Za izradu fotomontaže odabrano je 8 fotografija koje su najbolje prikazivale lokaciju projekta. Tada smo započeli s doradom i prilagodbom vegetacije, smještajem prethodno renderiranih modela na stvarni položaj u prostoru.

„Matchanje” fotografije dronom s gotovim modelom pomoću softwarea fSpy

Rezultat „matchanja” spreman za fotomontažu

Fotomontaža rendera i fotografije, te prilagođavanje novog rendera postojećem terenu

Postprodukcija

Često ističemo kako postprodukcija ima velik, a ponekad i odlučujući faktor u izradi 3D vizualizacija. Tako i u ovom projektu kroz obradu u Photoshopu izvršene su brojne korekcije scena, a posebno bi istaknuli dodavanje realističnih podloga neba, pokoju insertaciju ljudi unutar scene, korekciju boja, osvjetljenja, itd.
Na sljedećim primjerima možete vidjeti djelić tog procesa.

Sekvence uređivanja rendera u Photoshopu

Animacija

Početak izrade 3D animacije zapravo leži ne u programima za 3D modeliranje, nego u olovci i papiru.
Sve zapravo kreće izradom scenarija temeljenog na poruci koju želimo komunicirati. U ovom projektu bilo je važno prikazati kompletno naselje, kao i odnos hotela prema njemu. Kroz animaciju smo se potrudili prikazati sve sadržaje objekata, kao i njihovu funkciju.
U pripremi klipova za 3D animaciju pomogli su nam Twinmotion za eksterijere i Blender za interijer. Twinmotion najčešće koristimo u projektima izrade jednostavnih animacija koje naručitelj treba relativno brzo i to za projekte na kojima je moguća daljnja izmjena. Naravno, na odabir tehnologije izrade 3D animacije utječe i budžet kojeg naručitelj ima za animaciju.

Posebno bi istaknuli kako animaciju izvodimo u 60 sličica u sekundi zato što dobivamo značajno veću fluidnost nego u 30 sličica u sekundi.

I za kraj slijedila je montaža animacije koju smo izveli u Final Cut Pro softveru za video editing. Odabrana glazba je Royalty-free glazbena podloga.

Kompletna galerija projekta:

Kontaktirajte nas

Imate li projekt o kojem biste željeli razgovarati? Pitate se koja će vam 3D vizualizacija najbolje odgovarati? Imate li pitanje za nas o tome kako radimo? Ostavite nam poruku ovdje – i mi ćemo Vas kontaktirati!



    Ova je stranica zaštićena sa reCAPTCHA i primjenjuju se Googleova Pravila o privatnosti i Uvjeti pružanja usluge.

    Najbolji softveri za 3D renderiranje u 2022.
    10/05/2022

    3D renderiranje je završna faza procesa izrade 3D vizualizacija i animacija. Obuhvaća sve izračune potrebne za transformaciju 3D modela, koji su vidljivi samo u posebnom softveru, u slike i vi...