U posljednje vrijeme dobivamo sve više upita vezanih uz vizualizacije i renovacijske projekte obiteljskih kuća. S toga smo odlučili posvetiti jedan case study na temu izrade 3D vizualizacije eksterijera jedne obiteljske kuće u Zagrebu, točnije u podsljemenskom naselju Borčec, u neposrednoj blizini Zelene Magistrale.
Radi se o objektu površine nešto veće od 300 m2 na zemljištu površine 927 m2. Smještaj objekta je na jednoj izoliranoj lokaciji do koje vodi prometni odvojak duljine nešto više od 100 metara s glavne ceste, koji dodatno doprinosi intimi lokacije.
Projektni zadatak koji se našao pred nama nije bio samo izrada 3D vizualizacija, već i kompletna razrada hortikulture, planiranje terena, razrada potpornih zidova, parkinga, smještaj bazena, definiranje terasa, odabir boja krova, fasade, stolarije, popločenja, bravarije…itd…
Veliki izazov je bila i konfiguracija terena, tako da ćemo u ovom članku opet govoriti i o fotogrametriji koja je bila od izuzetne pomoći u dobivanju savršeno točne geodetske snimke.
1. Modeliranje
Proces izrade 3D vizualizacija uvijek započinje izradom osnovnog modela objekta. Tako da smo sukladno projektnoj dokumentaciju pristupili izradi grubog modela u 3ds Max-u. Već u počecima razrade modela razmišljali smo o nekoliko mogućih smjerova po pitanju pokrova krova, ograde terasa i krovne kućice čija svrha je bila omogućiti dodatni iskoristivi prostor u poziciji gornje etaže, konkretno u gornjem dnevnom boravku i glavnoj spavaćoj sobi.
U fazi modeliranja fokus nije stavljen na materijale, odnosno na teksturiranje, već na što precizniju izvedbu glavnih zidova, stolarije, krova i ostalih konstruktivnih elemenata.
2. Smještaj modela objekta u prostor
Sljedeća velika zadaća u izradi 3D vizualizacija je modeliranje terena. U ovom projektu dočekao nas je geodetski snimak koji je kroz 18 snimljenih visinskih kota definirao konfiguraciju terena. U većini projekata taj broj točaka bi bio sasvim dovoljan i aproksimacijom povezanih slojnica dobili bi vrlo solidan geodetski snimak, pogotovo kada se uzme relativno mala površina terena, naravno u usporedbi s većim građevinskim projektima na kojima radimo.
No u ovom projektu to nije bilo dovoljno zato što je konfiguracijski gledano teren izuzetno zahtjevan. Na relativno malim udaljenostima događa se velika denivelacija pa naglo izravnavanje. Iz tog razloga odlučili smo se na snimanje terena dronom te izvedbu fotogrametrije. Fotogrametrijom smo dobili 3D mapu terena (eng. mash) koju smo iskoristili na nekoliko načina.
a) situacija terena
Iako je primarna zadaća fotogrametrije dobivanje oblaka točaka iz kojeg dobivamo 3D model snimljenog okruženja, također dobivamo i 2D snimak kojeg pomoću Pix 4D softvera povezujemo s geolokacijom. Tako smo preklopili katastarski snimak sa snimljenom situacijom kako bi što omeđili lokaciju i što preciznije u vizualizacijama izveli parapetne i potporne zidove.
b) 3D konfiguracija terena
Sad stvari postaju zanimljivije. U ovom koraku ćete vidjeti zaista pravu svrhu fotogrametrije na jednom vrlo detaljno prikazanom primjeru. Iz oblaka točaka kreirali smo savršeno precizan 3D model terena, a odmah usporedno pozicionirali glavni objekt, potporne zidove, parapete, bazen, kao i još neki detalj.
Na daljnjem primjeru imate mogućnost vidjeti i visinske razlike terena.
3. Temeljno teksturiranje i detaljiziranje
Objekt i okruženje lagano već dobivaju formu. U ovoj fazi smo se odlučili na nekoliko važnijih izmjena, kao što je promjena ograde ulaznog djela, redizajn krovne kućice koja više ne kreće od sljemena krova, nego od nosive poprečne grede. Također unošenjem dodatnog života u radne rendere dobili smo željenu potvrdu zamišljenog, ali i bili sve bliže cilju.
4. Material faza
Ova faza je imala dvojaku zadaću. S jedne strane isprobavali smo razna rješenja po pitanju opločnika oko bazena i pješačkih staza koje trebaju povezati ulazni dio na parcelu s dvorišnim prostorom iza kuće. A s druge strane, testirali smo razne kutove kamere, pozicije svjetla, itd… U ovoj fazi smo se također odlučili i na neke promjene koje su definirale daljnji slijed. Također smo definirali i kutove koje želimo u finalnim renderima.
5. Testni renderi u nižoj rezoluciji
Nakon odabranih kuteva i dorada na modelu kuće i okućnice, započeli smo s testiranjima raznih tipova osvjetljenja sve dok nismo odabrali ona najpovoljnija. U ovoj fazi smo već definirali izgled okućnice, postavili gabione kao rješenje potpornih zidova i slično. Napomenuli bi kako gabioni nisu konstruktivno rješenje za potporni zid platoa za automobile jer se u stvarnosti ne bi mogli ovako upotrijebiti, već su zamišljeni samo kao dekorativni plašt ruba armirano-betonskog potpornog zida.
Revizija
Također bi istaknuli kako smo napravili i projektnu dokumentaciju za izvedbu platoa za automobile, te pješačkog prilaza ulaznom dijelu.
Nadmorska visina ulaza
Plan ulaza
Plan visine
6. Finalni renderi
Finalni renderi su izvedeni u Coroni, a topografski prikaz smo uvezli u AutoCAD gdje smo ga skalirali u točnim dimenzijama. Tako smo omogućili lak izračun određenih površina i udaljenosti i izvan 3ds Max-a, što se pokazalo vrlo praktičnim za daljnje planiranje radova.
Kontaktirajte nas
Imate li projekt o kojem biste željeli razgovarati? Pitate se koja će vam 3D vizualizacija najbolje odgovarati? Imate li pitanje za nas o tome kako radimo? Ostavite nam poruku ovdje – i mi ćemo Vas kontaktirati!
Transformirajte svoje tržište nekretnina našom novom 3D showcase platformom
Industrija nekretnina se neprestano razvija, a kako biste ostali ispred konkurencije, potrebno je više od tradicionalnih metoda prezentacije nekretnina. U Format 3D-u s ponosom predstavlja...
Format 3D osniva ured u Dubaiju kako bi ojačao svoju prisutnost na Bliskom Istoku
Ponosno objavljujemo osnivanje novog ureda smještenog u zgradi A1, Dubai Digital Park u Dubai Silicon Oasisu. Ovaj važan korak naglašava našu predanost tržištu Bliskog Istoka i omoguću...
5 primjena 3D renderiranja za arhitekte
Profesionalna 3D vizualizacija ima značajnu ulogu u različitim aspektima arhitekture, pomažući arhitektima u prezentiranju njihovih projekata, poboljšanju vještina i ubrzanju profesionalno...
Arhitektonska vizualizacija u tranziciji: Utjecaj Apple Vision Pro-a i Meta Quest Pro / Quest 3
Svijet arhitektonskog dizajna i 3D vizualizacije sprema se za veliki iskorak naprijed, zahvaljujući nedavnom predstavljanju dva revolucionarna proizvoda: Apple Vision Pro i Meta Quest Pro /...
Hoće li uskoro AI zamijeniti 3D umjetnike ili arhitekte?
Pitanje hoće li umjetna inteligencija (AI) zamijeniti 3D umjetnike ili arhitekte trenutno je središnja točka debate unutar kreativne zajednice. Porast popularnosti AI-a izazvao je reakcije b...
Ekološki dizajn: Kako 3D vizualizacija podržava održivu arhitekturu
Kako zabrinutost zbog klimatskih promjena i smanjenja prirodnih resursa nastavlja rasti, arhitekti, građevinske tvrtke i investitori sve se više usredotočuju na stvaranje ekološki prihvatljivi...
3D vizualizacije u industriji proizvodnje namještaja
Industrija proizvodnje namještaja se stalno razvija, a nove tehnologije i napredak čine lakšim stvaranje visokokvalitetnih i funkcionalnih komada. Jedan od najuzbudljivijih razvoja u posljed...
Najbolji softveri za 3D renderiranje u 2022.
3D renderiranje je završna faza procesa izrade 3D vizualizacija i animacija. Obuhvaća sve izračune potrebne za transformaciju 3D modela, koji su vidljivi samo u posebnom softveru, u slike i vi...