Softver i formati

POGLAVLJE

02

Softver i formati

Profesionalna arhitektonska 3D vizualizacija zahtijeva korištenje specijaliziranog softvera. Često 3D umjetnici moraju koristiti nekoliko programa tijekom cijelog projekta. Dakle, koje su najbolje opcije softvera za 3D arhitektonsko modeliranje, renderiranje i postprodukciju? Koje su njihove posebnosti? Pogledajmo!

#1. Softver za 3D modeliranje i vizualizaciju

Naravno svaki studio za 3D vizualizacije ima svoje standarde i procese. Obično je softver koji 3D dizajneri koriste za određene vrste projekata određen odlukom tvrtke i ciljevima projekta. Različiti 3D softveri podržavaju različite formate 3D datoteka. Svaki od njih ima svoje specifičnosti i služi određenoj svrsi. Na primjer, neki formati podržavaju animaciju, neki podržavaju 3D ispis, a neki su prikladni za VR. Zbog toga je važno informirati se o njima prije realizacije 3D projekta.

#1.1 Autodesk 3ds Max

Autodesk 3ds Max je univerzalni alat za 3D modeliranje, vizualizaciju i animaciju. Koristi se ne samo u arhitekturi, već iu industrijskom dizajnu, igrama i filmskoj industriji. Program omogućuje izradu vizualizacija bilo koje složenosti i razine fotorealizma. Pruža široke mogućnosti za 3D modeliranje, uključujući stvaranje jednostavnih i složenih geometrijskih oblika, razvoj detalja, stvaranje tekstura i UV mapiranje.

Postoje bezbrojni dodaci i biblioteke modela i materijala dostupnih za 3ds Max, koji omogućuju proširenje njegove funkcionalnosti. 3ds Max se može integrirati s drugim Autodeskovim softverom, kao što su AutoCAD i Revit. Podržava mnogo različitih formata datoteka, uključujući 3DS, FBX, OBJ i DWG.

#1.2 Unreal Engine

Unreal Engine je popularan program za stvaranje 3D grafike u stvarnom vremenu. Može se pohvaliti vlastitim motorom za renderiranje, kao i brojnim dodacima i bibliotekama. Softver se uglavnom koristi za video igre i interaktivne aplikacije. Međutim, također ima primjenu u arhitektonskoj vizualizaciji, gdje je njegova snaga u puno lakšem stvaranju animacija i višestrukih statičnih prikaza.

UE uređivač ima intuitivno sučelje koje olakšava početak rada s programom. Softver nudi opsežne mogućnosti za rad s audio datotekama, video zapisima i slikama, omogućujući stvaranje složenih multimedijskih projekata s visokokvalitetnim zvukom i vizualnim efektima. Unreal Engine podržava više platformi, uključujući Windows, Mac, Linux, PlayStation, Xbox i druge.

Značajna prednost ovog softvera je što se može koristiti besplatno. Također ima aktivnu zajednicu programera koja pruža brzu i učinkovitu pomoć korisnicima.

#1.3 Blender

Ovaj program otvorenog koda nudi kompletan skup alata za stvaranje 3D modela, animacije, komponiranja i renderiranja. Blender je besplatan za korištenje, što objašnjava zašto ima brojne obožavatelje i veliku zajednicu korisnika s učinkovitom tehničkom podrškom. Dostupan je širok izbor dodataka i biblioteka. Softver ima intuitivno sučelje i podržava mnoge formate datoteka, uključujući OBJ, FBX, STL i druge.

#1.4 Lumion

Ovaj softver omogućuje stvaranje arhitektonskih 3D animacija uz relativno malo truda iu kratkim vremenskim okvirima. Može transformirati statične rendere u interaktivne prezentacije koje omogućuju pomicanje kamere i promjenu točke gledišta u sceni. Lumion ima intuitivno sučelje, što ga čini lakim za korištenje čak i 3D umjetnicima početnicima. Još jedna prednost programa je opsežna biblioteka raznih materijala, efekata i modela.

Lumion omogućuje uvoz modela iz različitih softvera, kao što su SketchUp, 3ds Max, Revit i drugi. Također, podržava VR. Formati datoteka pogodni za rad u Lumionu uključuju FBX, OBJ, MAX, 3DS, DXF, DAE i SKP.

#1.5 Marvelous Designer

Ovaj se softver koristi za modeliranje odjeće i tekstila, što je važan dio 3D renderiranja interijera. Intuitivno sučelje i jednostavni alati Marvelous Designera omogućuju korisnicima brzo stvaranje i uređivanje modela.

Program ima veliku biblioteku tekstura i ugrađeni simulator koji pomaže u oponašanju fizičkih svojstava prave odjeće. Na primjer, može realistično simulirati nabore i druge značajke, osiguravajući da odjeća i drugi mekani predmeti izgledaju maksimalno realistično u 3D vizualizacijama. Program podržava različite 3D formate datoteka, kao što su OBJ, FBX i drugi. To omogućuje uvoz i izvoz modela u drugi softver za daljnju obradu.

Želite saznati koliko košta vaš projekt? Pogledajte kako ocjenjujemo projekte 3D renderiranja.
format3d_cjenik

#1.6 SideFX Houdini

SideFX Houdini koristi se za stvaranje vizualnih efekata, animacija, simulacija i 3D modela u raznim industrijama, uključujući arhitekturu i dizajn. Njegova struktura temeljena na čvorovima omogućuje maksimalnu fleksibilnost i preciznost pri prilagodbi objekata, interakcija ili učinaka. Pomoću proceduralnog modeliranja mogu se stvoriti složeni parametarski modeli koji se u budućnosti mogu lako modificirati. Program nudi široke mogućnosti za stvaranje različitih vrsta simulacija, uključujući tekućine, vatru, dim i druge.

SideFX Houdini dobro se integrira s drugim softverskim proizvodima, uključujući Autodesk Maya i Cinema 4D. S Houdinijem korisnici mogu kreirati alate za izradu interaktivnih sučelja za kontrolu objekata i efekata u stvarnom vremenu za druge programe kao što su 3ds Max i Unreal Engine.

U arhitektonskim 3D vizualizacijama, program pruža učinkovita rješenja za fotorealistično 3D renderiranje.

#2. Rendering Engines

Rendering engine je dodatak za stvaranje vizualnih efekata i renderiranje slika. Na neki način, sustavi “objašnjavaju” primarnom softveru kako postaviti osvjetljenje, sjene, teksture, materijale i druge elemente u 3D sceni. Neki od programa za 3D modeliranje i vizualizaciju imaju vlastite ugrađene mehanizme za renderiranje.

Ovisno o vrsti mehanizma za renderiranje, mogu se dobiti različiti rezultati u pogledu kvalitete, brzine i postavki. Pogledajmo pobliže najpopularnije sustave za 3D renderiranje.

#2.1 V-Ray

Ovo je naširoko korišten motor koji je razvila Chaos Group. Koristi se u arhitektonskoj vizualizaciji, reklamama, filmskoj industriji i još mnogo toga. V-Ray ima brojne prednosti. Prije svega, ima algoritme za CPU (na temelju procesora) i GPU (na temelju grafičke kartice) renderiranje. Dodatak je poznat po svojoj sposobnosti da proizvede izuzetno fotorealistične rezultate. Štoviše, nudi nevjerojatne mogućnosti za podešavanje raznih parametara, što uvelike pomaže u pretvaranju vizija u 3D slike sa 100% preciznošću. Osim toga, V-Ray nudi opciju distribuiranog renderiranja koja omogućuje istovremeno renderiranje različitih dijelova scene na različitim računalima. Ima bogate mogućnosti za balansiranje brzine i fizičke točnosti rezultata. I konačno, ima velike kolekcije optimiziranih materijala i modela.

Kao dodatak, V-Ray je integriran s mnogim programima za 3D vizualizaciju, kao što su 3ds Max, Maya, Cinema 4D, SketchUp i drugi.

#2.2 Corona

Još jedan proizvod u vlasništvu Chaos grupe. Tvrtka je kupila prava za dodatak prije nekoliko godina i od tada ga aktivno razvija. Corona je jedini sustav na svijetu koji je prvenstveno stvoren za arhitektonsko renderiranje.

Glavna razlika između Corone i V-Raya je u tome što prva omogućuje lakše i brže postizanje fotorealističnih rezultata. Zahvaljujući različitim metodama optimizacije, poput distribuiranog renderiranja i predmemoriranja, Corona radi prilično brzo. Vrijedno je spomenuti da, za razliku od V-Raya, Corona omogućuje samo CPU renderiranje. Međutim, dodatak je uistinu bez premca u ovoj specifičnoj niši.

Corona u potpunosti podržava 3ds Max i Cinema 4D. Zahvaljujući programerima i bezbrojnim korisnicima i entuzijastima, sustav ima opsežne biblioteke materijala i modela.

#2.3 Arnold

Ovaj mehanizam za renderiranje razvio je Autodesk. Stabilan i dobro optimiziran, popularni dodatak radi savršeno za velike projekte. Mehanizam, međutim, ima lošu stranu, a to je njegova relativno spora brzina renderiranja.

Arnold se temelji na fizikalnim principima rasvjete i širenja svjetlosti. Osim za arhitektonsku vizualizaciju, može se koristiti za stvaranje vizualnih efekata u video igrama, filmovima i TV emisijama. Radi sa širokim spektrom 3D paketa, uključujući Autodesk Maya, 3ds Max, Houdini, Cinema 4D i druge.

#2.4 Redshift

Što se tiče učinkovitosti i brzine, Maxonov Redshift jedan je od najboljih sustava za 3D renderiranje. Koristi GPU arhitekturu za izračun osvjetljenja, sjena i vizualizaciju materijala. Za optimizaciju za arhitekturu grafičke kartice, Redshiftovi algoritmi djelomično žrtvuju fizičku točnost; međutim, rezultat se često ne može razlikovati od “fizički točnih” rezultata.

Redshift podržava mnoge popularne 3D alate, na primjer, Maya, 3ds Max, Cinema 4D, Houdini i tako dalje.

Predstavite svoj arhitektonski projekt kao umjetničko djelo pomoću 3D vizualizacija

#2.5 Octane

Razvio ga je OTOY, Octane je još jedan sustav temeljen na GPU-u s krajnje velikom brzinom renderiranja. Zbog svoje prirode (kao i kod drugih sustava za renderiranje temeljenih na GPU-u), zahtijeva višu razinu optimizacije detalja scene jer nije moguće povećati memorijski kapacitet video kartice na zahtjev.

Dodatak Octane dostupan je za mnoge programe za 3D vizualizaciju kao što su Autodesk 3ds Max, Maya i Cinema 4D. Djeluje i samostalno.

Octane ima veliku zajednicu korisnika koju aktivno podržavaju programeri.

#3. Post-production Software

3D umjetnici koriste alate za postprodukciju za uređivanje i poboljšanje slika ili animacija nakon što su prikazane. Ovi programi omogućuju podešavanje boja, osvjetljenja i kompozicije, kao i dodavanje vizualnih efekata, teksta i drugih grafičkih elemenata. Cilj postprodukcije je doraditi konačni rezultat, osiguravajući visokokvalitetnu i zadivljujuću prezentaciju arhitektonskih projekata.

#3.1 Photoshop

PS je najčešće korišteni softver za stvaranje, uređivanje i obradu rasterskih slika. Ima nebrojene alate, filtere, kistove, efekte i vlastitu zalihu fotografija. Photoshop također ima brojne vanjske dodatke i podržava više formata datoteka, uključujući PSD, JPEG, TIFF, PNG, BMP, GIF i druge. Program omogućuje uređivanje slika visoke rezolucije. Može se integrirati s drugim Adobe proizvodima, kao što su Illustrator, InDesign, Premiere Pro itd., što pomaže korisnicima u radu na složenim projektima.

#3.2 After Effects

Ovaj softver se koristi za stvaranje vizualnih efekata i naknadnu obradu videa. Pruža mogućnost stvaranja efekata pomoću više od 150 različitih alata, uključujući maske, ključne kadrove, 3D objekte i još mnogo toga. Dostupan je širok izbor dodataka i dodatnih alata koji se mogu koristiti za proširenje funkcionalnosti programa i dodavanje novih efekata i mogućnosti. Korisnici mogu raditi sa zvukom i modificirati audio efekte i glazbu za svoje videozapise. Softver se integrira s drugim Adobe programima kao što su Photoshop i Premiere Pro. Podržava širok raspon video formata, uključujući AVI, MP4, MOV, WMV i mnoge druge.

Svaki studio za 3D arhitektonsko renderiranje ima vlastite standarde i procese koji se odnose na softver. Programi koje umjetnici koriste za određeni zadatak mogu se odrediti prema politici tvrtke, ciljevima projekta i specifičnim zahtjevima klijenta. Format3D tim vrlo je vješt u korištenju različitih 3D alata i uvijek je voljan razgovarati o softverskim opcijama s klijentima kako bi osigurao da se iznimni rezultati isporučuju što učinkovitije.